Sunday, March 13, 2022

NASI LEMAK: SIGNATURE BREAKFAST

Nasi Lemak - Mak Lang Signature Breakfast.
Nasi Lemak yang diwarisi oleh Arwah Emak sejak aku masih kecik. Masa sekolah rendah, aku menjual nasi ini disekolah dan jualan sangat laris sampai aku sendiri pun tak larat nak bawa banyak-banyak ke sekolah. Sebuah kenangan yang indah masa kecil.
Cara membalut Nasi Lemak ini bukannya mudah. Aku sendiri pun belajar lama dengan Arwah Mak untuk membalut nasi ini dengan baik dan kemas. Alhamdulilah, berjaya juga membalut dengan baik walaupun ada bahagian atas yang masih terbuka. Tetapi yang paling penting adalah aku berjaya menguasai 95% teknik membuat nasi lemak ini dari Arwah Mak, dari pemilihan bahan mentah, membuat sambal, memasak nasi dan membalut nasi.

No comments:

Post a Comment

sila coretkan disini