Sunday, June 15, 2014

Vietnam: Halong Bay - Island Cave

Perjalanan selama hampir 40 minit kalo tak silap sambil makan sambil berlayar. Kami tiba ditengah-tengah kepulauan Halong Bay. Disini kami akan menaiki sampan kecil (bulat) untuk melihat dengan lebih dekat Gua Pulau iaitu Gua ditengah pulau yang terhasil dari hakisan batu kapur.

Tengah repair sampan.


Kumpulan Mat Salleh ni dah bertolak lagi awal dari kami.

Perumahan terapung ini hnya untuk mereka yang menjalankan bisnes sangkar ikan dan perahu/sampan.

Lokasi Gua Pulau tu ada disebelah kanan dan kiri.

Ini merupakan pintu masuk gua yang sebelah kanan.

Ia terbina hasil hakisan batu kapur dan arus laut.

Sebuah sampan masuk (Ketika ini kami ada ditengah2 tasik/gua pulau)


Ini merupakan permandangan dari sekitar kawasan tadi

Add caption

Ini merupakan rupa bentuk struktur batu kapur untuk gua sebelah kiri.



Laluan masuk agak sempit. Kalo dari jauh memang tak akan nampak


Dah selesai tour kedua-dua gua.


Kelihatan banyak sampan kecil untuk disewa.

Payung disediakan disetiap sampan. Cuaca memang panas masa ni (May 2014)


Kumpulan ni meronda dengan bot besar.

Ini dikira pihak berkuasa yang memantau aktiviti sekitar.

kayak juga disediakan untuk yang kaki sukan

Menarik gugusan pulau disini

Tak faham sepatah pun.



Dipelantar ni kami berhenti untuk tour Gua Pulau.

Halong Bay, Vietnam. May 2014

No comments:

Post a Comment

sila coretkan disini