Sunday, March 20, 2011

Pelayar Web Pilihan

Opera 11 Beta
Opera 11 Beta menjadi pilihan aku untuk layari laman web, blog, fesbuk, tweeter dan baca surat khabar atas talian sebab fungsi "speed dial" yang banyak iaitu 25 membolehkan aku setkan beberapa laman dan blog pilihan yang selalu aku layari setiap hari.


Mozilla Firefox 3.6 & Firefox 4.0 Beta 11
Mozilla Firefox menjadi pilihan aku untuk "download" dan surf "forum" kerana ia mempunyai "add on" yang banyak. Yang penting menggunakan FF ini aku mudah memuaturun video dari YouTube. Maklum la, video HD dah ada dalam YouTube, jadi YouTube menjadi pilihan hati. 


RockMelt
RockMelt pula baru hari ni aku guna (14hb Mac 2011). Dari pemgamatan dan hasil percubaan RockMelt ini lebih tertumpa kepada "social networking web browser" yang mana fungsi sebelah kiri dan kanannya mengutamakan Tweeter dan Facebook. Anda juga boleh menambah fungsi tersebut seperti YouTube dan Blogger. 

p/s: Masih mencuba RockMelt

No comments:

Post a Comment

sila coretkan disini