Sunday, August 30, 2009

Nasi Lemak Pinggan Sampang

Ni pinggan kegemaran aku..walaupun ada pinggan yang lebih cantik dan elok tapi pinggan ni la yang aku selalu makan sejak kecil sampai sekarang.. Bayangkan dah berpuluh tahun dah umur dia... sedap kalo makan dalm pinggan sampang ni.. Lagipun senang nak basuh.

Jadi kalo sesiapa nak rasa nasi lemak yang aku buat (atau Mak aku buat)... mai la sini. Aku selalu buat hari Ahad setiap minggu sebab masa tu la kami berkumpul satu keluarga makan ramai2.. termasuk jugak kawan aku yang sorang ni .....dia mmg suka nasi lemak Mak aku ni sejak kecil dulu..


Ini Ulam Terbegau... rasa dia manis dan memang sedap.. aku tanam tepi rumah sebab kalo nak ambil stok dia jauh sangat.... Jadi kalo ambil tepi rumah ni taw jer la.. mesti la segar dan rapuh..

No comments:

Post a Comment

sila coretkan disini