Wednesday, June 08, 2011

Water View Restaurant - Danok, Thailand













Makan Malam di Water View Restaurant - Danok, Thailand
Pada 8hb Mei 2011, kawan karib aku ajak pi makan Tiram di restoran ni. Jadi petang tu dalam 3.30 petang di pun mai la dengan isterinya. Perjalanan makan masa sejam lebih dengan kuasa enjin 2500 cc!


Sampai disempandan mengambil masa lebih kurang sejam untuk urusan imigresen dikedua belah negara. Agak lambat jugak sebab kami masuk ke sana dengan kereta. Jadi perlu mengisytiharkan kereta tersebut (tak declare pun tak per cuma takut ada masalah kemudian hari).

Selepas selesai semua urusan Imigresen Thailand, kami terus ke kedai untuk membeli beras pulut yang dipesan kawan. Dalam sibuk melihat beras, aku diberitahu kedai tu jugak ada jual mercun. Memang kebabom la!!!! Sungguh banyak mercun dan yang paling best mercun bola. Punya la besaq bola!!! Kalo sekali meletup mau bergegaq!.

Selesai saja membeli belah, kami terus ke Water View Restaurant untuk menjamu selera. Sampai saja di tempat parkir, kami dilayan mesra oleh penjaga pakir. Service Tip Top!! Masuk kedalam kawasan restoran kami memilih untuk ambil bahagian bangsal terapung tapi penuh pulak. Jadi ambil sajalah yang bangsal/pondok tepi darat tapi masih berdekatan dengan air.

Pelayan memang mesra dan selalu melayan, selepas menu diambil kami berbual sambil melihat permandangan menarik tasik.  Hidangan yang siap akan di hantar dengan sebuah bot/sampan kecil di setiap penjuru diantara bangsal terapung. Memang menarik dan mempersonakan!!

Paling sedap dan paling terbaek dan pedas ~~~ Tom Yam Putih.. memang terbaek!! NO WORD!!!

p/s: Nanti nak pi lagi dengan pairus & Geng Carot 

4 comments:

  1. tak sabar nak p!

    ReplyDelete
  2. heh heh.. Passport dah siap.. tunggu apa lagi!!!

    ReplyDelete
  3. tumpang tanya. boleh bg gps dan halal ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. status halal kurang menyakinkan... lepas saya makan baru saya perasan

      Delete

sila coretkan disini